 
															 
															Nivelul scăzut al literației copiilor din România este o problemă gravă și complexă. Dar nu o sentință. Inspirându-vă prin exemple concrete, veți constata că atât provocarea cât și soluțiile sunt accesibile tuturor celor interesați să contribuie la îmbunătățirea nivelului de literație în țară.
Cum se va desfășura evenimentul?
 
															 
															 
															Sesiuni plenare alături de cercetători și practicieni internaționali, cu experiență de zeci de ani în domeniul literației.
Ateliere practice gândite pentru fiecare ciclu școlar și pentru manageri școlari în care sunt prezentate instrumente și metode concrete utile în diverse situații de la clasă și din școală.
Perioade destinate reflecției și discuțiilor pe diferite teme de interes din domeniul literației.
Ți-am pregătit 5 ateliere
Alege-l pe cel potrivit nevoilor tale de învățare:
Dezvoltarea conștientizării fonologice și fonemice și a vocabularului în învățământul preșcolar
Facilitat de InfinitEdu, The Reach Foundation UK, Teach for Romania
Instruirea diferențiată în clasele primare pentru dezvoltarea citit-scrisului
Facilitat de: Fundația Noi orizonturi, Codruța Temple, SUA
Cum putem susține elevii cu lacune semnificative la nivel de scris-citit?
Facilitat de The Reach Foundation UK, Teach for Romania
Dezvoltarea abilităților de literație la adolescenți
Facilitat de Asociația Română de Literație
Literația, responsabilitatea tuturor. Soluții la nivel de școală, pentru directori și echipele lor
Facilitat de Constantin Lomaca
Conferința Națională de Literație este un eveniment valoros pentru
Experți internaționali pe care îi veți putea asculta pe 9 Martie
					 Dr. William Brozo (consultant și profesor emerit de literație la George Mason University, SUA) 
							
			
			
		
						
				
					 Dr. Sari Sulkunen (profesor de multi-literație la Universitatea Jyväskylä, Finlanda) 
							
			
			
		
						
				Dr. Sari Sulkunen lucrează ca profesor asociat în domeniul multiliterației al Departamentului de Studii de Limbă și Comunicare, Universitatea din Jyväskylä, Finlanda. Este autoarea a numeroase articole de cercetare concentrate pe literație ca disciplină de învățare și alfabetizarea adolescenților și a adulților. A lucrat în mai multe proiecte internaționale începând din anii ’90, cum ar fi Programme for International Student Assessment (PISA) al OECD și Programme for International Assessment of Adult Competencies (PIAAC). De asemenea, a făcut parte din grupuri de experți internaționali în domeniul literației, cum ar fi Grupul de Înalți Experți în Literație al Comisiei Europene (2011–2012), Grupul de Experți în Lectură pentru PISA 2018. În ultimii ani, cercetările ei s-au concentrat pe literația ca disciplină și practicile legate de învățarea literaturii în toate disciplinele școlare, în special istorie, dar și multi-alfabetizarea profesională în muncile calificate.
					 Dr. Charles Temple (Senior Consultant la Critical Thinking International, Inc., USA) 
							
			
			
		
						
				Dr. Charles Temple a absolvit studiile doctorale în domeniul dezvoltării literației și al educației comparative internaționale la Universitatea din Virginia în 1978, după care a predat timp de aproape 40 de ani la Hobart și William Smith Colleges din Geneva, New York, SUA, înainte de a se pensiona în 2019 ca profesor emerit de educație și profesor Kinghorn de educație globală. A scris numeroase manuale despre predarea literației și literatura pentru copii, manuale pentru elevii din ciclul primar și gimnazial și cărți pentru copii. În 1996, a co-fondat în România proiectul Reading and Writing for Critical Thinking (RWCT), care – cu finanțare de la Open Society Institute și în colaborare cu International Literacy Association – s-a extins în peste 40 de țări de pe cinci continente și a implicat sute de mii de profesori. A lucrat cu scriitori și ilustratori romi din România și din alte țări central și est-europene pentru a realiza cărți relevante din punct de vedere cultural pentru copiii romi, iar în ultimii ani a colaborat cu CODE Canada, USAID și Banca Mondială în proiecte care au avut ca rezultat cărți pentru copii scrise la niveluri succesive de citire în Africa de Vest şi de Est şi Asia Centrală. A fost bursier Fulbright în Portugalia și România. Împreună cu soția sa, Dr. Codruţa Temple din Cluj-Napoca, România, lucrează ca și consultant voluntar pentru proiectul Școli cu Sclipici al Fundației Noi Orizonturi.
					 Dr. Codruța Temple (profesor de literație în limba a doua, State University of New York, SUA) 
							
			
			
		
						
				
					 Prof. Constantin Lomaca (Head of Science, Franconian International School, Germania) 
							
			
			
		
						
				Biletele pentru Conferința Națională de Literație din 17 mai 2025, ediția a doua, se pot achiziționa pe pagina dedicată.
Agenda zilei de sâmbătă, 9 martie:
 
															