Magdalena Balica este cercetător în domeniul științelor educației, cu o experiență de peste 25 de ani la nivel național și internațional. Din 2019, Magdalena Balica este Senior Policy Research Manager la International Baccalaureate Organisation, după o carieră îndelungată la Institutul de Științe ale Educației din România.
Magda cunoaște foarte bine provocările din educația din România, iar în trecut a colaborat extensiv cu Ministerul Educației, UNICEF, Banca Mondială, Comisia Europeană, Fundația Europeană de Formare și altele.
Clara Maria Fiorentini
Irlanda
Clara Maria Fiorentini este lector în formarea inițială a profesorilor la Marino Institute of Education, Dublin, Irlanda, unde este specializată în literație și educație timpurie. La începutul carierea sale, Clara a predat timp de 11 ani într-o școală primară urbană dezavantajată din Dublin. Clara oferă programme de dezvoltare profesională profesorilor de educație timpurie și de învățământ primar în literație, literatură pentru copii, învățare bazată pe joc și tranziții școlare.
Maria Kovacs
Toți Copiii Citesc
Maria Kovacs, profesoară de geografie și limba engleză, co-fondatoarea Asociației Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice și a Asociației Toți Copiii Citesc. Dezvoltă și susține programe de formare pentru cadre didactice în domeniul literației și al educației incluzive.
Ionela Munteanu
Teach for Romania
Ionela Munteanu este specialist de învățare la Teach for Romania, unde sprijină profesorii de gimnaziu în dezvoltarea literației la clasă. Are experiență ca mentor, formator, profesoară de limba engleză și coordonator de proiecte și ateliere de lectură pentru elevi.
Ariana-Stanca Văcărețu
Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România
Ariana-Stanca Văcărețu, profesoară de matematică la Colegiul Național Emil Racoviță din Cluj-Napoca, este formator în cadrul programului Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice. Ea este autor a numeroase articole și a fost și este implicată în numeroase proiecte educaționale care vizează îmbunătățirea procesului de predare-învățare-evaluare.
Andrei Bărbos Niculescu
Teach for Romania
Andrei Bărbos Niculescu și-a descoperit interesul pentru dezvoltarea competențelor de lectură odată cu începutul carierei de profesor de biologie. Formarea sa științifică i-a oferit un cadru solid pentru a înțelege procesele implicate în citire și înțelegerea textului, lucru care i-a influențat semnificativ practica didactică.
Vasile Brașovanu
Teach for Romania
Vasile Brașovanu, alumn Teach for Romania și învățător la Școala Aletheea din București, este consultant educațional și formator. Dezvoltă programe pentru profesori și părinți, susține școli cu acces redus la resurse și colaborează cu ONG-uri pentru promovarea literației.
Anca Enache Coatu
Teach for Romania
Anca Enache-Coatu- Din 2009, profesor de limba și literatura română, la Liceul Tehnologic Puiești, Vaslui, Alumn Teach for Romania (generația a opta), Profesor MERITO, generația 2024, Pasionată de învățare, metacogniție și dezvoltarea competențelor de literație la copii, Formator, în cadrul Caravanei literației, organizate de Teach for Romania, în 2025.
Monica Coste
Grădinița Universității Babeș-Bolyai
Monica Coste, director al Grădiniței Universității Babeș-Bolyai Cluj-napoca, doctor în științele educației, cadru didactic asociat la Facultatea de Psihologie și Științele Educației UBB. Monica este vicepreședinte și membru fondator EDU-TIM, coordonează proiecte educaționale și dezvoltă resurse pentru educația timpurie.
Mihaela Hanganu
Teach for Romania
Mihaela Hanganu este bibliotecar din 2013 și facilitator în ateliere de literație pentru copii și adulți. Promovează lectura ca mijloc esențial de dezvoltare cognitivă și emoțională și crede în puterea adulților de a-i apropia pe copii de cărți prin activități creative și atractive.
Roxana Jeler
redactor-șef Academia Arthur
Absolventă a Colegiului Național Pedagogic „Carol I” din Câmpulung-Muscel și a Facultății de Științe ale Educației din Cluj-Napoca, master în literatură, doctor în filologie cu o teză despre poezia românească pentru copii. Roxana are peste 20 ani de experiență în editarea de carte școlară (manuale și auxiliare) și este în prezent redactor-șef la Editura Academia Arthur, unde coordonează publicarea de nonficțiune pentru copii și tineri.
Cosmina-Simona Lungoci
Universitatea de Vest din Timișoara
Cosmina-Simona Lungoci este lector univ. dr. la Universitatea de Vest din Timișoara, Departamentul de Științe ale Educației, cu numeroase contribuții publicistice în sfera educației și formării pentru cariera didactică și experiență didactică și de cercetare în mediul universitar de peste 20 ani.
Natașa-Delia Maier
Asociaţia Profesorilor de Limba şi Literatura Română „Ioana Em. Petrescu”
Natașa-Delia Maier, doctor în Filologie, este profesor de limba și literatura română la Liceul Internațional IOANID, București, membră a Asociației profesorilor de limba și literatura română „Ioana Em. Petrescu”, membră a redacției revistei „Consilierul de lectură”, unde publică din 2019. A îndeplinit mai multe roluri de expert în proiecte educaționale, inclusiv în evaluări PISA.
Cristina-Florina Mihai
Asociația Lectura și Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România
Cristina Florina Mihai, profesor de Limba și literatura română la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Pucioasa, este autor de manual, membru în grupul de lucru al Programei de Limba și literatura română pentru minoritatea maghiară.
Daniela Stoicescu
InfinitEdu
Daniela Stoicescu este Președinta Asociației InfinitEdu, profesor pentru învățământul preșcolar și primar, profesor asociat Didactică Om și societate, la Universitatea din București, în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației (FPSE), CREDIS, formator în domeniul literației, coautor de curriculum, dezvoltator de resurse educaționale.
Betina Teodor
Teach for Romania
Betina Teodor este profesoară de limba și literatura română la Școala Gimnazială Comăna de Jos, Brașov, Teach for Romania, Generația 10. Betina susține dezvoltarea literației prin diferite proiecte organizate pentru elevii de gimnaziu și facilitarea sesiunilor de formare pentru alți profesori.